مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره

عشق مامان و بابا

کودک آزاری

1393/4/24 1:54
نویسنده : مامان و بابا
931 بازدید
اشتراک گذاری

چند روزی هست که فیلم یک کودک آزاری در یکی از مهدهای کشور تو وایبر و واتس آپ  دست به دست میشه،واقعا جای تاسف داره که این رفتار رو در جایی مثل مهد که بگمانم محیط فرهنگی و آموزشی باید باشه افتاده.

مادر و پدر بچه به امید کسب مهارت کودکشون و هر روزبه مهد میفرستن و در آخر با رفتارهای غلط مربیهای دوره ندیده با کلی لطمه های روحی و روانی کودکشون و تحویل میگیرن... من واقعا موندم این زن چطوری میخواد پاسخ گوی آینده ی این بچه باشه!

تمام بزه های دوران نوجوانی ریشه در رفتارهای غلط ما بزرگترها در دوران کودکیه بچه هامون داره...

منه مادری که روزی چند ساعت از وقت خودم رو پای نت هستم و کتاب به دست تا یاد بگیرم با کودک خودم چطور سخن بگم، چطور رفتار کنم، بارها دندان های خودم و رو هم فشار میدم و نفس عمیق میکشم تا جلوی فریادهای ناخواسته ام رو در مقابل شیطنت های بچگی کودکم بگیرم، چطور میتونم تحمل کنم یک نفر با جسم و روح و روان بچه ی من اینطور رفتار کنه!!

شاید خیلیا با دیدن این فیلم دل بسوزونن بخاطر درد و رنجی که این بچه تو اون ساعت کشیده ولی من دل میسوزونم بخاطر روح آسیب دیده ی اون کودکغمگین

و صد البته دل میسوزونم بخاطر اون زن که سرتاپای زندگیش رو نفرت و عقده فراگرفته...

متاسفانه در کشور ما برخلاف کشورهای پیشرفته مجازات مشخصی برای اینگونه رفتارها در نظر گرفته نشده...

کشورهای پیشرو در این زمینه که تعریف جامعی از کودک‌آزاری دارند  براساس قوانین سفت وسخت آنها توهین، ترساندن، تحقیر، تبعیض و بی‌توجهی به نیازهایی مثل تغذیه، بهداشت، پوشاک و آموزش کودک از مصادیق کودک‌آزاری است، اما در کشور ما تا زمانی که کودکان قربانی جرایم خشن نشن، شخص یا نهادی به دادشون نمی‌رسه غمگین

حتی جالبه بدونید که تو کشور آلمان اگر شخص آزار دهنده سنش بالای 25 سال باشه مجازاتش عقیم کردنش هست و همینطور تو کشورهای دیگه مجازات های شبیه اینمورد درنظر گرفته شده...

درد دیگه ای که چند وقتی هست ذهنم و مشغول کرده این طرح های ازدیاد جمعیت هست و کلی چراها و سوال هایی که تو ذهنم هست...

آیا بهتر نیست بجای اجبار و تعیین مجازات برای کسی که نمیخواد فرزندی بیاره، سطح رفاه و بیشتر کنن؟؟؟اینطوری خیلی محترمانه همه بفکر داشتن فرزند بیشتر خواهند افتاد

من میترسم مردم از سر لجبازی همون یه دونه رو هم نیارن اونوقت دولت مجبور بشه از اون ور آب بچه سفارش بده تا با لک لک براشون بفرستنچشمک

آماری که امشب از اخبار هشت و سی شندیم در مورد ازدیاد زاد و ولد بعداز دادن مرخصی زایمان به خانم ها بود که شاهدی بر این مدعا هست

 

 

پسندها (2)

نظرات (5)

مامان فتانه
25 تیر 93 13:55
خیلی متاسف شدم من که اصلا نمیتونم طاقت بیارم واسه همین اصلا دوست ندارم ایلین بفرستم مهد
مامان و بابا
پاسخ
درسته ولی ما نمیتونیم بخاطر وجود مشکلات تو جامعه صورت مسئله رو پاک کنیم باید سعی کنیم همگی با هم آستین بالا بزنیم و مشکلات و از سر راهمون برداریم... خداروشکر کشورمون تو خیلی از مسایل اخلاقی و اجتماعی پیشرفت داشته که این ها همه بخاطر توجه و خواست مردم جامعه بوده
لیلا مامان پرنیان
26 تیر 93 12:08
واقعا جایه تاسف داره
شادی
31 تیر 93 17:49
امیدوارم اینقدر سطح آگاهی مردم بالا بره که دیگه هیچ وقت از این اتفاقا نیفته و اگر هم پیش آمد برخورد قاطعانه ای با این موضوع بشه.
مامان و بابا
پاسخ
من هم امیدوارم
مامان جون
12 مرداد 93 23:24
واقعا اعصاب خورد میشه وقتی همچین چیزایی رو تو یه کشور مسلمان میبینم و چیزی هم نمیتونم بگم جز اینکه چی فکر میکردیم و چی شد . صد رحمت به غربی ها خدا آخر عاقبت این کشور رو به خیر کنه
مبینا
5 دی 93 23:06
بله شماحرفاتون به مادرهاوپدرهامیگه که کودک آزاری نکنند