مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

عشق مامان و بابا

نمایشگاه کتاب

1391/2/31 2:00
نویسنده : مامان و بابا
948 بازدید
اشتراک گذاری

١٣ اردیبهشت طی یک تصمیم ضربتی رفتیم نمایشگاه کتاب،بابایی طرفای ولیعصرکارداشت،مارو برد نمایشگاه وخودش رفت به کارهاش برسه،به خاله هم زنگ زدیم اومد پیشمون و باهم سه تا سالنی که مربوط به کودکان بود رو گشتیم و یه تعدادی هم کتاب خریدم برای فرشته ی کوچولوم.

مبینا تو سالن های کودکان که بودیم خیلی خوب باهام همکاری کرد و اصلا اذیت نکرد ولی همین که پامون رو گذاشتیم توسالن کتابهای بزرگسالان بی تابی کرد و من و خاله مجبور شدیم نوبتی مبینا خانم رو بغلمون بگیریم.بخاطرهمین من فقط تونستم یه کتابی رو که یکی از دوستای خوبم الهه جان مامان آلای عزیزم معرفی کرده بود رو بخرم و خاله هم یه کتاب خرید و خیلی زود از سالن بیرون رفتیم،بابایی هم کارش تموم شده بود و بی معطلی برگشتیم خونه.

و اما کتاب هایی که برای دخترم گرفتم

اولین خریدمون از نمایشگاه کتاب این مجموعه بود که بعدش ازخریدش پشیمون شدم چون در غرفه ی بعدی همین کلمات متضاد روی کارت های محکمتر و به صورت پازل بود

این مجموعه رابطه ها رو به بچه ها یاد میده و همینطور مچ کردن اون ها به هم که این کار باعث افزایش دقت و تمرینی هست برای تقویت رابطه ی چشم و دست ها

مبینا که خیلی دوستشون داره و خیلی خوب و با دقت بهشون نگاه میکنه،البته الان بیشتر براش جنبه ی بازی رو داره با این حال من کارت هایی که مربوط به هم هستن رو بهش نشون میدم و کنارهم میگذارم،خوبی این کارت ها به این هست که دیگه دخترم نمی تونه اون ها رو خم کنه و بخورتشون

تواین دوتا کتاب با تصویر حیوانات و میوه و سبزی رو به بچه ها یادمیده و توی هرصفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی اسم تصویر رو نوشته و زیرش هم به انگلیسی یه جمله ی کوتاه درمورد تصویر نوشته

این کتاب ها هم قابل له شدن و خورده شدن روندارن ولی مبینای گلم بعداز کلی ورق زدن و بازی باهاشون یه کوچولو جلدش رو پاره کرده

این سه جلد کتاب برای این سن مبینا نیست و چون اطلاعات جامعی توشون بود خریدم،به نظر من که رشته ی تحصیلیم فیزیک بود خیلی خوب تونسته چگونگی به وجود اومدن شب و فصل ها رو آموزش بده

این دایرة المعارف ها جلدهای دیگه ای هم داشت که من به همین سه جلد اکتفا کردم

خودم عاشق این کتاب های خرگوش هستم،وقتی هم برای مبینا میخونم نسبت به بقیه ی کتابهاش علاقه ی بیشتری نشون میده،خوبی این کتابها این هست که به جای بعضی از کلمه ها از شکل هاشون استفاده کرده و فونت قلمش هم بزرگ هست بطوری که بعدها خود کودکتون می تونه با استفاده از حافظه اش به کمک شکل ها داستان رو به تنهایی بخونه

درکل این کتاب برای تقویت حافظه ی تصویری بچه ها خوب هست

کتاب اعداد و مفاهیم و شکلها و رنگ ها همونطور که از اسمشون معلوم هست به شناخت کودک درمورد مفاهیم و شکل و رنگ کمک میکنه،کتاب تاتی کوچولوها هم با زبان شعر کودک رو با حالات غم و شادی و خجالت و...و همنطور انجام کارهای شخصیش آشنامیکنه،شعرهاش هم سروده ی ناصر کشاورز و شکوه قاسم نیا هست،کتاب آقا گوسفنده رو قبلا از تیراژه خریده بودم ولی چون مال همین انتشاراتی بود تواین عکس گذاشتم

اینم کتابخونه ی کوچولوی کوچولوی مامان

این همون کتابی هست که الهه جان معرفی کرده بود،که پیشنهاد میکنم همه ی  مامانا حتما بخوننش

این بود گردش کوتاه ما درنمایشگاه کتاب که امسال برام یه بوی دیگه ای داشت،امسال مامان شده بودم و با کالسکه تو نمایشگاه میچرخیدم برعکس سال های پیش و سال های دانشجویی که با بچه ها کلی شیطونی میکردیم، یاد حوض و فواره ی وسط نمایشگاه هم بخیر،جاش خیلی تو نمایشگاه خالی بود.

*مبینا جان تا امروز ده ماه و هجده روز داره*

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان پریسا
16 اردیبهشت 91 17:46
سلام چه دختر نازی داریدمن چند روزه که قسمت ارسال مطلب جدیدم بارگیری نمیشه یعنی باز میشه ولی قسمتی که باید توش بنویسم کامل باز نمیشه و همش پیغام میده "لطفا کمی صبر کنید"ولی هرچی منتظر میشم باز نمیکنه منم توی پرسشها دیدم که چند وقت پیش شما هم همین مشکلو داشتید برای همین مزاحم شما شدم تا از شما بپرسم شما چکار کردید که مشکلش حل شد؟میخواستم اگه مشکلی نیست منو راهنمایی کنید ممنون میشم.درضمن خوشحال میشم با اینکه هنوز بروز نشده اگه به وب طاها جونم سر بزنید.بازم ممنون از کمکتون.
آوا مامان رادين
17 اردیبهشت 91 10:47
مامان مبينا جون گل قشنگتون خيلي نازه.
من هم بهش راي دادم. امتيازش هم كه خوبه نسبتا. اميدوارم برنده بشه.

مرسی آوا جان

مامان گلی
17 اردیبهشت 91 11:13
کوچولوی نازنین بهت رای دادم امیدوارم برنده بشی
میبوسمت

مرسیییییییییییی
parisa
17 اردیبهشت 91 16:32
بازم سلام ممنون از کمکتون .آره خودم هم فکر میکنم سرعتم پایین باشه حتما باید یه اینترنت پرسرعت بگریم.راستی تو وبلاگ طاها سن طاها جونو درست میزنه ولی همینطر که گفتم من هنوز بروز نشدم چون یکم دیر شروع کردم ولی میخواستم از اول همه چیزو بنویسم برای همین فکر میکنم یه کم طول بکشه تا بروز بشم.بازم از راهنماییتون ممنون.خوشحال میشم باز به ما سر بزنید البته فکر نمیکنم فعلا بتونم واسه طاها مطلب جدید بذارم
مامان آیسل
20 اردیبهشت 91 16:09
سلام عزیزم ...نمیدونم چرا صفحه برام باز نمیشه باز هم سعی میکنم....بوسسسسس برای دختر گلمون

مرسی مامان آیسل جون

مامان آیسل
20 اردیبهشت 91 23:00
عزیزم به دخمل نازنازیت رای دادم 20


مرسی عزیزم زحمت کشیدی

فرناز/مامان ریحانه
21 اردیبهشت 91 0:26
آفرین به این مامان با حوصله چی می شد به ما هم می گفتی ما هم شرکت می کردیم

نمایشگاهم که رفتین بابا ایول داره اینهمه زرنگی

دخمل گل و نازنازیتو می بوسم

ببخشید عزیزم،آخه خودم هم قصد شرکت نداشتم همینطوری ازش عکس گرفتم با لباس تو خونه،پیش خودم گفتم اونقدرها هستن که عکاسی حرفهای میکنن کی ما روانتخاب میکنه،اصلاقصدارسال عکس هم نداشتم ولی وقتی دوربین رو خالی میکردم یهو گفتم بگذار عکسش رو بفرستم،بعددیدم جز 100 تا برگزیده شد/
ولی مطمئنم اگر شرکت می کردی حتما اول میشدی