مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

عشق مامان و بابا

کلاغ پر 10

1392/5/1 11:09
نویسنده : مامان و بابا
1,037 بازدید
اشتراک گذاری

تواین قسمت از کلاغ پر میخوام چندتا از وسایل کمک آموزشی که تویادگیری رنگ و ریاضی و مفهوم اندازه کاربرد دارن معرفی کنم

اولیش این استوانه های چوبی هست که ما باهاش بازی های مختلفی انجام میدیم مثلا دسته بندی براساس رنگ یا دسته بندی براساس اندازه یا مرتب کردن از کوچیک به بزرگ

 

دومیش هم این ژتون های شمارش هست که ما بیشتر برای یادگیری تناظر یک به یک ازش استفاده میکنیم ولی باز میشه ازش براساس ابتکارخودتون بازی های دیگه هم انجام بدید.انداختن ژتون هابه داخل میله هاباعث میشه که دقت کودک بالا بره و کمک به تقویت هرچه بیشتر هماهنگی چشم ها و دستها

این وسیله کمک آموزش میتونه تا دوران ابتدایی هم همراهتون باشه


سومیش دومینوی اشکال برجسته هست که باهاش یه عالمه بازی های مختلف میشه کرد مبینا یک سری از اشکال هندسی و با این ها یاد گرفت برام جالب بود وقتی بهش میگفتم دایره ها رو جدا کنه مبینا حتی به دایره ها ی فرو رفته هم توجه میکرد و انگشتش و داخل دایره میبرد و میچرخوند میگفت دایره.فکرمیکنم این بازی دید فضایی بچه ها رو بازتر میکنه.دخترکم بااین دومینوها کلی بازی های جدید اختراع کرد که در یه فرصت مناسب عکس هاش و همینجا میگذارم.


یک بار از یه نمایشگاه برای دخترم یه ساعت چوبی تهیه کردم که فعلا باهش بازی هایی غیر از یادگیری ساعت انجام میدیم که یکی از بازی ها استفاده از اعدادش به عنوان موزاییک.به این صورت که من روی کاغذ اشکال هندسی و میکشم و مبینا شکل مورد نظر رو از بین اعداد پیدامیکنه و روش میگذاره.فکر میکنم تصویر گویاتراز توضیحات من باشه.

یکی از سرگرمی هامون وقتی مبینا بیست و یک ماهش بود به این صورت بود که من روی کاغذ یه رنگی و میکشیدم و میگفتم که مبینا هرچی تو اتاق ازاون رنگ میبینه برام جمع کنه و رو میز بگذاره.این شد که دخترکم هنوز هم که هنوزه وقتی دوتا رنگ مشابه میبینه بهم نشون میده و میگه این رنگش مثل اینه.

تو ماه گذشته یه سفر رفتیم شمال تو یه فرصت مناسب عکس هاش و میگذارم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان دینا
5 مرداد 92 21:58
دوست خوبم امکانش هست منو راهنمایی کنی بگی این وسایل بازی رو از کجا میشه تهیه کرد؟ممنون






من هرکدوم رواز یه جا گرفتم ولی بیشترشو از تیراژه طبقه آخر کنار پیتزا بوف گرفتم.برای تمام این اسباب بازیها و انتخابشون یه هدف کلی تو ذهن مهست که با دیدن و بررسی اسباب بازی ها اون ها رو انتخاب میکنم.گلدونه هم اسباب بازیهای فکری خیلی خوبی داره میتونی ادرسش و تو نت پیدا کنی تو شهرک غرب هست.
متین
11 مرداد 92 20:46
به به ! چه عکس های زیبایی و چه فرشته کوچلوی نازنینی !!! خدا براتون نگهش داره ... از طرف من ببوسیدش ...................... با اجازتون شما را لینک کردم ... خوشحال میشم فربدمن را هم تو جمع دوستان مبینا عزیزم بپذیرید
مامان فتانه
13 مرداد 92 18:25
مطالب قشنگی بود ما منتظر عکس ها هستیم