مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره

عشق مامان و بابا

کلاغ پر 12

1392/6/17 14:52
نویسنده : مامان و بابا
621 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی پست وبلاگ آلا جان رو دیدم یادم اومد که من و مبیناهم خیلی ماشین بازی و جاده سازی کردیم ولی فرصت نشده بود بازی هامون و اینجا شرح بدم.این شد که تصمیم گرفتن تو این پست بهش بپردازم.امیدوارم شماهم از این بازی ها درکنار کودکتون لذت ببرید.

روزی نیست که دخترم لگوهاش و برای بازی نیاره و هربار درخواست ساخت یه چیز جدید و میده و خودش هم یه چیزایی درست میکنه و براشون اسم میگذاره مثلا تواین عکس میخواست برای اسب هاش اصطبل درست کنه،هنوز کار ساختش و شروع نکرده بودیم که تلفن زنگ شد و من مشغول صحبت، وقتی که تلفنم تموم شد دخترم با ذوق من و به اتاقش دعوت کرد و بهم گفت مامان دیدی ی ی ی اصطبل

واین هم تقاضاهایی که مبینا از مامان و بابا میکنه برای ساخت هرآنچه در ذهنش هست

ولی پیشنهادی که دارم اینه که خیلی زیاد برای بچه ها نقاشی یا کاردستی درست نکنیدو همیشه به خود کودک فرصت بدید تا با استفاده از قوه تخیلش یه چیزی رو خلق کنه

میز و صندلی نهارخوری

و حالا بازی که همیشه مبینا پیشنهاد میده و اون هم جاده سازی و ماشین بازی

من در خلال بازی بهش قوانین راهنمایی و رانندگی و اینکه حق تقدم برای عبور از تونل و دور زدن دورمیدان با کی هست و صبر پشت چراغ قرمز و عبور عروسک ها از خط عابرپیاده رو یاد میدم

چون بچه ها صبرشون خیلی خیلی کمتراز بزرگترها هست این بازی خیلی میتونه کمک کنه تا کودکتون معنای زمان و صبرکردن و یاد بگیره،مثلا بهش میگم چراغ به مدت ده ثانیه قرمزه و همه ی ماشینها باید صبر کنن.دفعه بعد زمان و بیشتر میکنم تا کم کم به یک دقیقه برسه.الان وقتی به دخترکم میگم مامان کار دارم یک دقیقه صبرکن حدودی میدونه یک دقیقه یعنی چقدر.

شما خیلی راحت میتونید با استفاده از چسب کاغذی روی زمین یا موکت یا فرش یا مبلمان جاده درست کنید و با یه ماشین و یا هواپیمایا هرآنچه به ذهنتون میرسه در بین خطوط بازی کنید.

یه مدت این دو خط یا به اصطلاح ما جاده روی زمین خونمون بود و مبینا هر بار که میخواست از این قسمت رد بشه سعی میکرد بین خطوط یا بر روی یکی از خطوط راه بره،این بازی رو میتونید رو حاشیه فرش هم انجام بدید تا کمکی بشه برای تقویت تمرکز کوچولوهاتون

دخترمن که عاشق راه رفتن رو لبه باغچه ها و جوب ها و جدول های کنارخیابون هست

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان گلی
17 شهریور 92 15:09
افرین به مامان با حوصله و صد افرین بردختر باهوش
شرمنده کردی گلم

مامان آرمیتا
19 شهریور 92 13:27
سلام آفرین به این مامانی زرنگ و دختر باهوش آپم عزیزم
مامان فاطمه
20 شهریور 92 18:49
سلام یعنی شیفته ی اون صندلیای نهار خوریت شدم عجب سلطنتی هستن ااااااااااااااااااااااا عزیزم جادتون منو یاد دروازه ی شهر شیراز انداخت دلم خواست دختر نازت بببوس