مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

عشق مامان و بابا

مبینا میخواند

1392/3/5 0:22
نویسنده : مامان و بابا
626 بازدید
اشتراک گذاری

چند روزی بودکه ذهنم درگیر آموزش خواندن پیش از دبستان بود،یک مقدار دچار تردید برای شروع آموزش بودم که همسرم گفت هدفت آموزش خواندن نباشه ولی یکی از پکیجهای آموزش خوندن و بگیر و باهاشون برای مبینا بازی حافظه انجام بده،خلاصه بخاطر این موضوع شروع کردم پکیج های آموزشی رو از لحاظ جذاب بودن آموزش و نحوه آموزش برسی کردم،چیزی که برام مهمتربود داشتن کارت هایی با سایز مناسب که تصاویر جذابی هم داشته باشه بود.

امروز صبح داشتیم طبق عادت همیشگی باهم کتاب میخوندیم که یهو به ذهنم اومد که آموزش خواندن بیشتر بخاطرسپردن تصاویر و کلمه ها هست و اینکه با دیدن زیاد این دو درکنار هم کودک اون ها رو بهم ربط میده،رفتم سراغ کتابی که پارسال از نمایشگاه برای مبینا تهیه کرده بودم،تو این دو جلد کتاب که یکیش حیوانات و دیگری میوه ها بود در هر صفحه یک تصویر و کلمه مربوط به اون به زبان فارسی و انگلیسی و یک جمله کوتاه در مورد اون تصویر به دو زبان بود،چون تو سال گذشته زیاد این کتاب رو باهم ورق زده بودیم،گفتم که یه آزمون کوچیک محض برطرف کردن کنجکاویم از میبنا بگیرم،بخاطر همین دستم و گذاشتم رو تصویر و ازش خواستم بگه این کلمه چی هست و در کمال ناباوری دیدم دخترم کلمه ها رو میشناسه و اون هارو میخونه.شور عجیبی تو وجودم افتاد از اینکه میدیدم دخترم بدون آموزش مستقیم و فقط با بازی تونسته اینهمه کلمه اعم از حیوانات و میوه ها یاد بگیره خوشحال بودم.سریع به همسرم زنگ زدم و جریان و گفتم و تا خودش با چشم های خودش ندید باور نکرد و تمام روز کار پدر و دختراین شده بود که بابا کلمه ها رو مینوشت یا نشون میداد و دخترم با خوشحالی اونها رو میگفت و از ذوق پدرش شادتر و شادتر میشد.

چه مزه ای میده خوردن چایی که دخترم برام میریزه

 

*دخترم تا به امروز 23 ماه و ده روزشه*

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

خاله
7 خرداد 92 14:27
آفرین به مبینا خانم حالا یه امتحان کوچولو هم پیش خاله داری
مامان فتانه
10 خرداد 92 13:14
افرین به این دخملی گل....به به پس تولد این گل دختر هم نزدیکه....پیشاپیش مبارکه
مامان آنیسا
12 خرداد 92 12:27
قربون این دختر باهوش و زرنگ برم من
مریم
20 تیر 92 16:36
خیلی نازی عزیزم
لیلا مامان پرنیان
13 تیر 93 0:36
زهرا جان من خیلی دنباله کتابایی که یه طرف تصویر یه طرف کلمه هست گشتم قبلا، ولی پیدا نکردم، میشه بگه اسم و انتشاراتش چیه ممنون
مامان و بابا
پاسخ
لیلا جان کتاب مبینا تو یه صفحه هم عکس هست و هم کلمه فارسی و هم انگلیسی ...اینظور نیست که یک صفحه کلمه و یک صفحه تصویر باشه