مبینامبینا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

عشق مامان و بابا

کلاغ پر 9

1392/3/7 16:15
نویسنده : مامان و بابا
732 بازدید
اشتراک گذاری
یک روز صبح که اصلا حال و حوصله درست و حسابی نداشتم فکر کردم که چطوری اوقات دخترکم رو پر کنم و چیزی که به ذهنم رسید درست کردن خمیر و خمیر بازی بود،چون واقعا انرژی بازی های هر روز صبحمون رو نداشتم.پس دست بکار شدم و خمیر درست کردم و طبق معمول با گواش رنگشون کردم و اون ها رو در اختیار دخترکمان گذاشتم و خودم با دوربینم به نظاره نشستیم.اون وسایل کنار مال بسته ی خمیر بازی هست که من هنوز خمیرهاش رو در اختیار مبینا نگذاشتم،چون بنظرم خمیرش یک مقدار سفت هست و هنوز برای دست های ظریف دخترکم زودهست.
این هم گلی که دخترم به تقلید از گلی که مامانش درست کرده داره درست میکنه.چیزی که خوشم اومد خلاقیتش تو انتخاب رنگ متفاوت و نوع خاص گلبرگ ها هست،من برای ساخت گلبرگ اول خمیر و گرد کردم و بعد با انگشت صافشون کردم ولی دخترم با اینکه این کار و بلد بود ولی خودش ابتکار بخرج داد و گلبرگ ها رو به شیوه ی خودش طراحی کرد.
این مجموعه پیچ و مهره ها مال گلدونه هست که ما خیلی ازشون استفاده میکنیم علاوه بر اینکه کودک باید تشخیص بده که کدوم مهره مال کدوم پیچ هست باید همزمان رنگشون هم تشخیص بده که مثلا مهره مثلث قرمز رو رو پیچ مثلث سبز نگذاره.
استفاده دیگه ای که از این مجموعه میکنیم کشیدن اشکال هندسی رو کاغذ و گذاشتن مهره ها بر روی شکل خودش
این کاررو مبینا خیلی با دقت و وسواس خاصی انجام میداد و شدیدا حواسش بود که یه نخود هم قاطی پوست ها نشه.این کار به کودک مسئولیت پذیری رو یاد میده و هم مشارکت تو کارهای گروهی و هم دقت کودک رو بالا میبره
از همه مهمتر لذتی هست که به مادر دست میده به جهت اینکه دخترکش دیگه بزرگ شده و داره تو کارهای خونه بهش کمک میکنه
عشق این روزهای دخترم آبکشیدن تمام قاشق های تمیز تو کابینت
و بعد از اینکه خودش و زمین و کابینت ها رو آبیاری میکنه یه دستمال برمیداره و به تقلید از من لبه کابینت میگذاره تا مثلا آب اون قسمت خشک بشه
خرسی و موشی و تدی لالا کنن من براشون قصه بگم
فدای شیرینکم بشم که اینقدر عمیق رفته تو نقش مامانیش
دخترم الان مفهوم بلند و کوتاه رو میدونه،نمی دونم کی و کجا این رو یاد گرفته ولی چیزی که یادم میاد روز سیزده به در بود که داشتیم با شاخه های خشک شده بازی میکردیم و قتی من یه شاخه بلند و کوتاه رو کنار هم قرار دادم و ازش پرسیدم کدوم بلندتره با کمال تعجب دیدم که درست جواب میده.بنظرم این ها همه باز نتیجه آموزش غیرمستقیم و در غالب بازی هست.
وقتی تو عید استارت یادگیری اشکال هندسی و رنگ ها زده شد خیلی زود اکثر رنگ ها و اشکال هندسی رو یادگرفتی
رنگ ها: قرمز آبی سبز زرد نارنجی سفید سیاه قهوه ای صورتی بنفش
اشکال هندسی:دایره مربع مثلث بیضی مستطیل پنج ضلعی ستاره قلب
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

ریحانه مامان آرمیتا
17 تیر 92 20:15
سلام چه ني ني نازي داريد خدانگهدارش باشه با اجازتون لينکتون کردم خوشحال ميشم به آرميتاي نازمنم سر بزنيد و ني ني ما رو هم به عنوان يکي از دوستان وبلاگيتون لينک کنيد
مامان مریم و مهدیس کو چولو
5 مرداد 92 14:29
سلام مامان مبینا میشه کلاغ پر ها رو در یک موضوع به اسم کلاغ پر قرار بدید تا بهتر بتونیم با بازیهاتون اشنا بشیم مرسی
حتما عزیزم